från zero to 1:a?

hej alla glada!
jag höll på att skriva godmorgon... fast jag har varit uppe sen nie... skumt.

Any way!
som nu har märkt har jag ju inte alls varit något aktiv de närmaste.. vad ska man säga? två veckorna?
anledningen är väldigt simpel.
Det har varit Nollning.
Med andra ord: fest fest och meeer fest!!!

ända sen ja flyttade ner till kalmar för två veckor sen har det varit awesome. Min klass är sjuuukt härliga och det finns sååå många söta killar här! Men det faktum att de har ett Ben och Jerrys fik är det avgörande för att jag nog kommer bo här resten av mitt liv. (ta de lugn mamma, jag skämtar)

Nej men som sagt har jag varit på nollning. Vi har festat, gjort dumma saker och haft sjukt kul. Visst, det är en hel del som dricker (alla typ) men om man tar det med en liten nya salt, så kan man även som nykterist komma och ha en awesome time!!
Jag vet inte hur många gånger folk att frågat mig varför jag är nykterist, men samtidigt vet jag inte hur många gånger folk har kommit fram till mig och sagt att jag är så cool som är det, och ändå är med på nollningen. Få har frågat om jag har kul, eftersom jag oftast var iväg och halsade läsk, dansade häcken av mig eller stod och asgarva. Man kan ha kul på en nollning fast man är nykter. Man kan ha kul på vilken jävla fest som helst om man  är nykter! Med rätt inställning och läsk så kan man vara igång längre än de flesta andra!
Och man behöver verkligen inte fundera på bakfyllan ! För dagen efter, var jag först på plats igen!!
Jag älskar att vara nykterist! Och det är nått jag aldrig tänker ändra på, vilket nog hela kalmar har fått reda på nu!

Men vill ni veta det roligaste av allt?
Även om jag är den Enda nykteristen i hela studentföreningen jag nu har gått med i. och även om att just den studentföreningen brukar kallas "den törstiga" - föreningen. Så fick jag det finaste priset en nolla kan få under sin nolle tid: Jag blev Årets Nolla!
Själv blev jag överraskad, inte trodde jag att jag som nykterist skulle kunna få den. Samtidigt var det inte tackvare att jag var nyckterist som gjorde att jag fick den. hängde nån med där?

.. any way.

Jag älskar att festa, jag älskar att vara nykter och jag älskar Kalmar!! Livet är FAN underbart!

Kommentarer
Postat av: Alexandra

Vad härligt att du har det bra där nere!:D

Jag får väl komma ner när jag har körkortet;)

2011-09-03 @ 12:24:19
Postat av: Roger

Härligt. Kul att du vann.Har man bara rätt inställning brukar det mesta lösa sig.

Go å gla kexchoklad.

2011-09-03 @ 18:37:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0