Ett asian inspererat inlägg

morgon ~
idag är det lördag! och jag jobbar.. so.. no news. haha

jag fick visst en lektion igår av Peter! (utan att ja visste det, för ja läste komentaren idag.)
Jag citerar honom:
"Natalie, I Asien räknas det som fint att vara blek för att de som var bleka räknades som det fina folket. De satt under paraplyer och skugga medan de brunbrända jobbade som slavar - helt tvärtemot vad vi tycker då vi vill vara bruna för att visa att vi har tagit det lugnt och slappat."

Han har en poäng, och det verkar stämma. Jag är way to lat för att dubbel kolla. Så jag bara tror honom.
Meeeeen ~  borde vi ändå inte också tycka då att vara blek är fint? Eller lever verkligen asian kvar i så gamla tider?!
Även om de gör det. Så är Asian Awesome. (tänker mest på Japan, eftersom det är det ända land jag har nåååågon koll på inom asian)

Hur vet man att man är manga/anime nörd?
- När man blir irriterad för att man inte blir presenterad för personernas verkliga namn, utan smeknamn.
Tänk seminariumet:
Du är med en kompis och ska möta upp han/hennes kompisar. Och då blir de presenterade som:
Ante, Loppan, Lolo osv.. (blev helt plötsligt väldigt dålig på smeknamn)
Är inte det liite irriterande?! Eller är det bara jag?!
Nu kanske ni undrar varför detta skulle ha NÅTT med manga/anime att göra.. jo i Japan är man väldigt artig av sig. Så man kallar varandra först med efternamn, sen när man känner varandra bättre så tar man förnamn och när man är släkt, gifta eller grymt bra vänner går man på smeknamn. Hänger ni med?

något mer super random ja kan prata om?
idag är vädret bättre.. det är mullet, men de snöar i alla fall inte.

Vad ska jag äta ikväll?!
Jag ska äta pytt i panna till lunch.. men jag vet inte vad ja ska ha för middag... sigh de e inget simpelt liv. ~

4 dagar kvar tills jag får fara hem ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0