Detaljer ~

Så ! äntligen dags för lite detaljer...
I går klockan 20:00 då jag hade kommit hem, ätit middag och skulle egentligen bara gå å sova slog det mig. Jag vill inte vara här längre. Jag vill inte sova här. Jag Vill Hem!
Så, jag tog mitt pick och pack, stängde av allt låste dörrn och började min långa resa hem...

Jag hade så klart råd frågat pappa innan, och han sa enkelt: Sov när du är trött, kör försiktigt och akta älgarna.
Sagt och gjort.

Under min långa resa han jag se:
~ 20 bilar
~ 40 renar
8 älgar
4 harar
1 groda
1 anka
1 katt
1 rådjur

Så bara på den lilla biten kan man säga att det var en ganska vild resa!
Dock är det inte det vildaste . . .

När jag hade kommit fram till lycksele var klockan 1 och det hade äntligen slutat regna. Så jag bestämde mig för att sträcka på benen lite! Sagt och gjort gick jag ut ur bilen, stängde igen dörren och lutade mig mot den för att svara på ett sms jag fick av Amanda. Men då kände jag att jag hade glömt handbromsen.. så jag vände mig om, öppnade dörren.... eller inte.
Jag hade, klockan 1 på natten i en okänd stad lyckats låsa ut mig själv ur mitt fordon. . . !!!!!
Gaaaaaaaaaaanska irriterande.
Men ! Jag ringde och väckte min far som var i Kalix som skulle då hjälpa mig med denna sörja jag hade skapat. Han som halvsov kom inte med något vettigt svar... så jag gick i väg till några människor ja såg en bit bort och frågade med rådjursögon om hjälp. De kunde tyvärr inte hjälpa. Men jag fick nummret till Jour Bärgaren som kunde nog hjälpa mig.. efter lite mer prat med en något vaknare pappa så ringde jag bärgaren som skulle komma på 25 minuter. I bakgruden hörde jag hur jag hade lyckats väcka hela hans familj på köpet. greeeeat.
Efter att ha pratat med Pappa om zombifiskare en stund så kom den goa runda gubben som lyckades få upp fanskapet till bil och ge mig nycklarna! ! ! Lättad som jag var, gav ja han en maaasssa godis som tack! (och förstås min hemadress så han kan skicka räkningen för de här lär kosta.. )

Efteråt så körde jag bums hem. Inge mer strul skulle hända denna natt! Vilket det inte gjorde heller. Ett äventyr om natten räcker!

Redig kvinna sköter sig själv! Hon ringer bärgaren!

Tack okända Bärgare i Lycksele!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0